ادغام خیال پردازی و واقعیت در بازی Palworlds

اپل ۱۰ سال قبل از آیفون ۵ رونمایی کرد که برخلاف نسل‌های قبلی، فاقد کانکتور ۳۰ پین بود و با پورت لایتنینگ راهی بازار شد. به لطف استفاده از این پورت، کاربران بدون توجه به جهت درست کابل، می‌توانستند آن را درون پورت گوشی قرار دهند. این در حالی است که پیش از لایتنینگ، برای سایر پورت‌ها فقط یک جهت...

پس از مدت‌ها انتظار، آیفون‌های سری 15 معرفی شدند و ما در اینجا به بررسی کامل این گوشی‌های جدید اپل می‌پردازیم.

معرفی آیفون ۱۵

در تاریخ 21 شهریور ماه 1402، اپل چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را معرفی کرد. این گوشی‌ها در بسیاری از جوانب بهبود یافته‌اند که باعث شده ارزش خرید آن‌ها افزایش یابد. البته باید توجه داشت که بر اساس اطلاعات فعلی، آیفون‌های سری 15 نیز مانند مدل‌های سری 14 رجیستر نخواهند شد.

طراحی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس

آیفون 15 پلاس نسخه بزرگ‌تر آیفون 15 است و تنها تفاوت این دو مدل در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری است. این مدل برای کاربرانی که به نمایشگرهای بزرگ علاقه دارند، مناسب خواهد بود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در هر دو مدل کاهش یافته و داینامیک آیلند نیز در بالای نمایشگر قرار دارد.

اگرچه طراحی کلی آیفون 15 و 15 پلاس تغییر زیادی نکرده، دو تفاوت اساسی در آن‌ها وجود دارد. اولین تغییر، لبه‌های کمی منحنی‌تر است که باعث می‌شود گوشی بهتر در دست قرار گیرد و کمتر باعث اذیت شود. دومین تغییر، مات شدن شیشه پشتی است که به‌جای براق بودن، از مات بودن بهره می‌برد و این تغییر باعث می‌شود که اثر انگشت کمتر روی آن باقی بماند و حس بهتری به کاربر منتقل شود.

طراحی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس چندین تغییر مهم داشته‌اند که باعث شده این گوشی‌ها کامل‌تر به نظر برسند. اولین تغییر استفاده از تیتانیوم گرید 5 به‌جای فولاد ضد زنگ در فریم کناری است که هم مقاومت بیشتری دارد و هم وزن کمتری. این تغییر باعث شده که وزن آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس نسبت به نسل قبلی 19 گرم کمتر شود.

دومین تغییر مات بودن فریم تیتانیومی است که دیگر کثیف نمی‌شود و زیبایی بیشتری به گوشی‌ها می‌بخشد. همچنین، فریم این مدل‌ها نیز به‌جای کاملاً تخت بودن، کمی منحنی شده است تا راحت‌تر در دست قرار گیرد.

صفحه‌نمایش و روشنایی

هر چهار مدل آیفون 15 دارای داینامیک آیلند هستند و نسخه‌های پرو حاشیه‌های کمتری نسبت به قبل دارند. نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون 15 پرو مکس از 88 درصد به 90 درصد افزایش یافته است. آیفون 15 و 15 پلاس نیز از نظر حاشیه‌های اطراف نمایشگر بهبود یافته‌اند، اما این تغییر در مقایسه با مدل‌های پرو چندان چشمگیر نیست.

دکمه Action در مدل‌های پرو

در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس، دکمه سنتی بی‌صدا کردن جای خود را به دکمه جدیدی به نام Action داده است. این دکمه قابل شخصی‌سازی است و می‌تواند برای بی‌صدا کردن، میانبر به دوربین، روشن کردن چراغ قوه و سایر کارها استفاده شود.

کلام آخر

انتظار می‌رفت آیفون 15 سه هفته دیگر معرفی شود و یک ماه دیگر به بازار عرضه شود، اما به نظر می‌رسد تا مهر ماه برای معرفی و عرضه این گوشی باید صبر کنیم. گزارش‌ها حاکی از این است که مشکلات در تامین حسگر دوربین‌های آیفون 15 پرو مکس توسط شرکت سونی باعث این تاخیر شده است. شایعات نیز از تغییرات بزرگ در دوربین آیفون 15 پرو مکس و اضافه شدن دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال خبر می‌دهند.

تصاویر منتشر شده از آیفون 15 پرو نشان می‌دهند که از نظر ظاهری تفاوت زیادی با آیفون 14 پرو ندارد. آیفون 15 پرو مکس همچنان سه دوربین در پشت دارد و از ناچ کپسولی استفاده می‌کند. همچنین، پورت USB-C جایگزین پورت لا

جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کنید